Сега четеш
6 летни хитрости за детския сън

6 летни хитрости за детския сън

Лято е! Дните са по-дълги, а нощите по-кратки. Но… децата трябва добре да се наспиват, за да имат сили и енергия за забавленията през деня. Как да организрате детския сън?

 

  • Не променяйте режима

Независимо от по-дългите дни, не би трябвало да променяте режима за сън. Да, може да има промяна в часа на заспиване или събуждане, но все пак се постарайте разликата да не е голяма. Иначе детето ще бъде уморено и капризно. Все пак потребността от сън през лятото не намалява. Детето трябва да спи не по-малко от 9-10 часа през нощта.

  • Погрижете се за дневния сън и времето за почивка 

За децата до 3 години дневният сън е задължителен, за да бъдат в добро настроение и кондиция. По-големите деца, които вече отказват да спят на обяд, дневният сън би следвало да бъде замене с време за тихи и спокойни занимания – рисуване, четене…

  • Затъмнете стаята

Слънчевата светлина подтиска синтеза на мелатонин, т. нар. „хормон на съня“, който помага на тялото да се отпусне. Ако детето има проблеми със заспиването през лятото, опитайте се да ограничите престоя му на слънце 60 минути преди лягане. Завесите в стаята, където спи детето, е добре да бъдат спуснати – това ще помогне то да се успокои по-бързо и да заспи.

  • Повече вода

Погрижете се детето да пие достатъчно вода. Синтезът на мелатонин се снижава, когато организмът е обезводнен. Обърнете внимание обаче, че сладките напитки, както и тези, съдържащи кофеин, влошават ситуацията.

  • Разхождайте се повече

Свежият въздух и разходките подобряват съня. Но не планирайте активни разходки вечер, за да избегнете превъжбуждането на детето. При проблеми със съня поне час преди лягане е добре да бъдете у дома и заниманията да са спокойни. Ако разчитате, че детето ще се измори достатъчно от разходките или игрите вечер навън и ще заспи бързо, имайте предвид, че обикновено се получава обратния ефект – върти се в леглото и е неспокойно.

  • Създайте приятна обстановка

Нека стаята бъде добре проветрена, когато е горещо не пречи прозорецът да отворен, но се погрижете леглото да не е точно срещу него. Както и ако ползвате климатик, нека не духа към детското легло. Добре е температурата с стаята да е 22 градуса. Всичко, което може да способства за прегряването на детето в леглото му, го махнете – одеяло, пелени… Дори часът на заспиване да е леко изместен през лятото не пренебрегвайте създадения ритуал преди сън – къпане, приказка.

 

Виж още

 

 

   

 

Каква е твоята реакция?
Вълнувам се
0
Глупаво
0
Любов
0
Не знам
0
Щастие
0
Виж коментарите (0)

Остави коментар

Your email address will not be published.

Нагоре